Γραμμή Καταγγελιών

Η γραμμή καταγγελιών θα προσφέρει ένα άμεσο, εύκολα προσβάσιμο και υπεύθυνο σημείο επαφής για τους χρήστες ώστε να καταγγέλλουν παράνομο περιεχόμενο ή ενέργειες. Οι υπηρεσίες της γραμμής καταγγελιών θα συνεχίσουν την υπάρχουσα δουλειά, παρέχοντας κατάλληλο χειρισμό των πληροφοριών από το κοινό που σχετίζονται με παράνομες αναφορές και των δεδομένων για υλικό παράνομης σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών, το ρατσισμό και τη ξενοφοβία.
 
Η γραμμή αυτή θα τρέξει από εξειδικευμένους και εκπαιδευμένους χειριστές, οι οποίοι θα είναι σε θέση να ‘’προβούν σε μια  προκαταρκτική εκτίμηση της νομιμότητας του περιεχομένου που αναφέρθηκε, να ανιχνεύσουν την προέλευσή του και να διαβιβάσουν την αναφορά στον αρμόδιο φορέα για ανάληψη δράσης, στέλνοντας συστηματική ειδοποίηση στον πάροχο φιλοξενίας του περιεχομένου που αξιολογήθηκε ως παιδική πορνογραφία και παρακολουθώντας την απόσυρση του εν λόγω υλικού’’. Οι χειριστές θα είναι επίσης σε θέση να διαβιβάσουν υποψίες για παράνομο περιεχόμενο για περαιτέρω αξιολόγηση, καθώς και να συμβουλεύσουν ώστε να προωθηθεί μια αναφορά στη γραμμή βοήθειας εάν το κρίνουν σκόπιμο.
 
Η γραμμή καταγγελιών θα είναι προσβάσιμη μέσω προσωπικού υπολογιστή, συσκευής κινητού τηλεφώνου ή σταθερού τηλεφώνου. Οι χειριστές της γραμμής καταγγελιών θα επεξεργάζονται τις αναφορές με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο με την υποστήριξη της Πλατφόρμας Διαχείρισης Υποθέσεων και Εργαλεία (CMPT) και θα λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα.
 
Οι χρήστες της γραμμής καταγγελιών θα ενημερώνονται για τα αποτελέσματα της αναφοράς τους, το συντομότερο δυνατό. Οι χρήστες μπορούν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους, εφόσον το επιθυμούν και τα προσωπικά τους δεδομένα παραμένουν αυστηρώς εμπιστευτικά. Οι κατευθυντήριες γραμμές θα είναι σε συμφωνία με το εθνικό δίκαιο και ένα εγχειρίδιο των διαδικασιών θα ετοιμαστεί σε συνεργασία με το Γραφείο Καταπολέμησης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Αστυνομίας Κύπρου.
 
Η γραμμή καταγγελιών θα συνεργάζεται με το δίκτυο των ανοικτών γραμμών επικοινωνίας και θα χρησιμοποιεί και θα συνδέεται με την τεχνική υποδομή που παρέχεται από την πλατφόρμα βασικών υπηρεσιών της Ε.Ε. Ποιοτική και ποσοτική αναφορά θα δίνεται στους αρμόδιους φορείς, διατηρώντας την αυστηρή εμπιστευτικότητα των προσωπικών δεδομένων των χρηστών. Οι χειριστές της γραμμής καταγγελιών θα παραπέμπουν τους χρήστες στην γραμμή βοήθειας και/ή στη διαδικτυακή πύλη ευαισθητοποίησης για συμβουλές σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο.
 
Η γραμμή καταγγελιών θα λειτουργεί στον αριθμό 1480 χωρίς χρέωση.